יום שישי, 15 ביולי 2011

כלי לבניית ראשי תיבות ומילים מאותיות

זהו, נגמר לי התואר ונגמרו הבחינות! אבל, אם נישאר עוד רגע באווירת תקופת הבחינות -
אחת השיטות הנפוצות לשינון חומר למבחן, או מידע בכלל, היא יצירת ראשי תיבות.
עם זאת, קשה לגלגל בראש את כל הווריאציות לסדר האותיות שיביא לראשי תיבות בעלי משמעות עבורנו.
כדי לקצר זמן בניסיונות לבנות מילים וראשי תיבות בניתי כלי פשוט שמאפשר להזין אותיות ולקבל כפלט את כל הווריאציות למילים/ראשי תיבות שהאותיות הללו יוצאות, ממויינות לפי סדר אלפא בתי ועם רווחים שיסייעו לקריאה.

כך שניתן:
- ללמוד טוב יותר נשאר רק להסתכל על הווריאציות ולבחור את זו המתאימה/בעלת המשמעות הרבה ביותר עבורנו.
- להיעזר במשחקי מילים לימודיים עם ילדים, או פנאי, כמו בשבץ-נא (Scrabble) כאשר מחפשים אפשרויות להרכבת מילים בעזרת אותיות נתונות.

קישור להורדת הכלי החינמי (לא דורש התקנה): Acronymator

כדאי לציין שככל שתכניסו יותר אותיות כך זמן הריצה יעלה, כך שעד 7 אותיות התוכנית מהירה מאוד, ועבור מספר אותיות שונות רב יותר תצטרכו להתאזר יותר בסבלנות אם אתם רוצים את כל האפשרויות...
למי שזה מעניין אותו, הכלי נבנה בהסתמך על האלגוריתם שמופיע בקישור הזה.

שימוש נעים, מקווה שיועיל גם לכם.

5 תגובות:

  1. היי דודי,
    רציתי לדעת אם יש אפשרות שתעדכן את הכלי שלך.
    אני זקוק לכלי שיתן לי מילה בת X אותיות מX+Y אותיות.
    למשל אני זקוק למילה בת 5 אותיות ויש לי 8 אותיות.
    תוכל לשלב את זה בכלי שלך?
    אולי אפילו יותר מזה - אם יש לי אותיות מסויימות ואני צריך להשלים את השאר מכמה אותיות קיימות (זה נשמע מסובך יותר אז לא קריטי.)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ToMeRv32,
      קודם כל, תודה ששלחת את ההצעה!
      כנראה לא יצא לי להתפנות לזה בקרוב, אשמח לעדכן כאשר זה יקרה.
      ועד שזה יקרה, אוכל להציע לך להעתיק את הפלט לאקסל לעמודה אחת, בעמודה ליד להשתמש בפונקציה right עם מספר התווים המבוקש, ועל כל מה שיוצא להשתמש בנתונים->הסר כפילויות. ברור שזה פחות נוח ממה שרצית, אבל זה מהיר ואמור להספיק בינתיים :)

      מחק
  2. אין אפשרות לרשום רק מילית הגיוניות? כדי שיהיה קל לזכור את הראשי תיבות ע"י מילה קליטה

    השבמחק
    תשובות
    1. זה בהחלט יכול להועיל. אני מתכנן לשדרג את הכלי מתישהו ולעשות סינון שיישארו רק מילים משמעותיות, אעדכן כשזה יקרה. תודה :)

      מחק
  3. יש למישהו תוכנה מומלצת להרכבת מילים, חייב את זה ללימודים ללמוד לבחינות

    השבמחק